Pages

PERTANDINGAN MENCIPTA LOGO KPJ



IPG Kampus Perlis: Agenda yang pertama dilaksanakan oleh Kelab Pendidikan Jasmani IPG Kampus Perlis selepas tertubuhnya kelab ini pada awal bulan Januari 2010 ialah Pertandingan Mencipta Logo KPJ.

Pertandingan mencipta logo KPJ ini telah dianjurkan oleh Biro Publisiti dan Dokumentasi dengan bantuan Jawatan Kuasa KPJ. Pertandingan ini telah diadakan pada 11 Januari sehingga 22 Januari 2010. pertandingan ini terbuka kepada semua ahli KPJ. Pertandingan ini dianjurkan bagi mencari logo yang terbaik dan kreatif dan sesuai untuk kelab yang baru sahaja ditubuhkan ini.

Walaubagaimanapun, pertandingan ini tidak mendapat sambutan daripada ahli-ahli kelab ini. Daripada 119 ahli kelab yang terdiri daripada semua guru pelatih opsyen Pendidikan Jasmani IPG kampus Perlis, hanya 2 guru pelatih yang menghantar penyertaan. Namun panel hakim menentukan bahawa pemenang harus dipilih daripada dua penyertaan tersebut.

Daripada pertandingan yang telah dilaksanakan, maka satu logo yang kreatif dan mempunyai keunikannya tersendiri telah dipilih sebagai logo KPJ. Logo ini kemudiannya dijadikan logo rasmi KPJ selepas diiystiharkan sebagai pemenang. Logo yang digunapakai sekarang ini adalah logo yang terbaik daripada dua penyertaan tersebut.

Pihak penganjur amat kesal dengan penyertaan yang tidak menggalakkan daripada ahli kelab ini.oleh yang demikian diharapkan pertandingan mahupun aktiviti yang akan dianjur oleh KPJ selepas ini mendapat sambutan yang sangat menggalakkan daripada semua ahli kelab ini.

1 ulasan:

ALimin Abu Bakar berkata...

nie lago aku nie..bila nk dpt hadiahny